SEO audit

seo audit

SEO audit – revize webu

Proces SEO auditu je poměrně obsáhlá záležitost, nicméně patří k základu, který je třeba provést před zaváděním nějakých nových věcí. Díky revizi webu je možné odhalit základní nedostatky stránek, které pak blokují lepší umístění např. v bezplatném vyhledání. Oblast SEO auditu v sobě zahrnuje komplexní pohled na daný webový projekt.

Výstupem od SEO auditora (tedy ode mě) je zpráva, která obsahuje podrobné informace o zjištěných skutečnostech a také návrhy na úpravy webu s ohledem na SEO optimalizaci stránek.

Před přijetím zakázky vždy provádím kratší SEO audit, který mi ukáže v jakém stavu jsou stránky a zda je optimalizace potřeba, či nikoliv. Podle toho navrhuji případně další možnosti, jak stránky vylepšit.

seo audit

Jak při SEO auditu stránek postupuji?

Celý proces SEO hodnocení webových stránek v sobě zahrnuje celkové zhodnocení technického stavu webu (tzv. technické SEO) a kontrolu onpage i offpage prvků stránek:

Na začátku každé spolupráce je důležité si ujasnit, jaký cíl sledujete, čeho chcete dosáhnout a co vás třeba právě teď nejvíce pálí. Při konzultaci zjišťuji, v jakém stavu jsou stávající stránky, kdo je vaší cílovou skupinou, konkurencí a podrobnosti o nabízených službách či sortimentu.

Na základě získaných informací vám nabídnu vhodné řešení ​a stanovíme si průběh i podmínky spolupráce.

  • používání zabezpečeného protokolu https://
  • chyby 404 či další, které brání v indexaci stránek vyhledávačem
  • posouzení responzivity webu pro mobilní vyhledávání
  • posouzení rychlosti načítání webových stránek
  • chybně nastavené stránkování či tagu cannonical
  • kontrola indexace stránek ve vyhledávačích
  • ověření případné penalizace stránek
  • duplicitní obsah stránek
  • chybějící titulky a meta popisky stránek
  • duplicitní titulky či meta popisky stránek
  • použití H1 v textu – chybějící či duplicity
  • posouzení aktuální struktury webových stránek
  • chybějící Alt popisy u obrázků
  • příliš velké obrázky, které mohou způsobit zpomalení webu
  • počet příchozích a odchozích odkazů včetně kořenových domén, texty odkazů
  • srovnání s nejbližší konkurencí (max. 3 stránky)

Výstupem SEO auditu je komplexní pohled na aktuální stav vašeho webu včetně doporučení, co se má řešit a jakým způsobem.

Chcete vědět, jak si váš web aktuálně stojí? Zda by v SEO auditu prošel na jedničku, nebo zda se najde prostor pro vylepšení? Napište, zavolejte. První konzultace vás nic nestojí a probereme na ní vše, co do začátku potřebujete znát.

Přesunout se na začátek