
Analýza klíčových slov – základ, na kterém se staví
Když budete stavět dům, necháte si jako první věc vypracovat profesionální projekt, abyste měli jistotu, že za své peníze dostanete funkční domek, zbudovaný na pevných základech? Nebo se na to vykašlete – na co platit projektanta, vyhozené peníze přece – a začnete s nahodilou výstavbou bez plánu a nejlíp rovnou od střechy? Hloupá otázka, že? Sami víte, že takto by to asi nefungovalo. Dům se staví od základů. A web taky.
S budováním organické návštěvnosti webu je to podobné jako s tou stavbou. SEO konzultant je vlastně takový projektant, který vám udělá plán (navrhne postup SEO optimalizace webu), co a jak udělat a nastavit tak, aby na vaše stránky přicházeli noví návštěvníci.
Základním krokem v rámci navrhnuté strategie SEO optimalizace je vždy analýza klíčových slov.
Výstupem z provedené analýzy je konkrétní návrh klíčových slov.
Vytvořený návrh – seznam klíčových výrazů (KW) – tvoří pomyslnou základovou desku vašeho webu. Se zjištěnými KW se dále pracuje a odvíjí se od nich další SEO aktivity, jako např. návrh struktury webu, textace na webu, volba vhodného obsahu (obsahová strategie), linkbuilding.

Co vám analýza přinese, k čemu je dobrá?
Návrhy klíčových slov a další data zjištěná na základě analýzy využijete:
- U PPC kampaní pro zacílení na lepší klíčová slova.
- Při tvorbě dalšího obsahu na stránky (analýza obsahuje výrazy vhodné právě pro obsah).
- Při úpravách stávajících stránek webu.
- Jako podklady pro copywritera, který výrazy zapracuje do textů stránek.
Jak probíhá SEO analýza klíčových slov?
V první řadě je třeba zjistit, jaké výrazy lidé vyhledávají v souvislosti s nabídkou vašich webových stránek. Na tyto výrazy – klíčová slova pro web (KW) – se následně stránky optimalizují, aby byla větší šance, že vaše stránky budou připraveny na výrazy, které se více či méně hledají a dohromady dokážou přivést cílenou návštěvnost.
V rámci analýzy klíčových slov se zjišťují výrazy hledané na Googlu, Seznamu, v našeptávačích, v Google Analytics u konkurence, z vašich stránek a z dalších placených nástrojů.
Na začátku se většinou pracuje i s desítkami tisíc výrazů, které se pak postupně ořezávají.
Zjištěné výrazy se následně roztřídí do jednotlivých kategorií tak, aby ve výsledku byly k dispozici tyto informace:
- skupina klíčových slov (KW) určená pro danou stránku na webu,
- hledanost KW na Google, Seznam.cz,
- cílové stránky pro daný výraz, pokud jej již nyní vyhledávač indexuje – tzv. landing page (stránka, kterou vyhledávač při dotazu na daný výraz zobrazí).
- konkurenčnost daného KW,
- celková hledanost,
- obsahově zaměřené výrazy pro tvorbu obsahu na stránkách či pro další propagaci.
Po finální kategorizaci výrazů se pak pro každou stránku vašeho webu stanoví vhodný klíčový výraz včetně lokálního cílení.
Výstupem analýzy klíčových slov je excelový soubor obsahující analýzu, použité zdroje i grafy. Informace z analýzy pak můžete dále využít v rámci dalších strategií rozvoje webu.

Jak vypadá hotová analýza klíčových slov?
Neprodávám jitrnice, jaké svět neviděl. Proto se rovnou teď a tady můžete podívat, jak soubor s hotovou analýzou ode mě vypadá, ať víte, co můžete čekat. Klikněte zde nebo na obrázek níže.
Chcete získat účinné střelivo pro svůj web a vědět, jaká slova z vašeho oboru potenciální zakazníci na webu hledají?
Chcete mít k dispozici konkrétní návrh klíčových slov, se kterým budete moci dále pracovat?
Napište, zavolejte. První konzultaci máte zdarma a probereme na ní vše potřebné.