SEO optimalizace

SEO optimalizace webu pro vyhledávače

Co je SEO optimalizace pro vyhledávače a proč se dělá?

SEO neboli optimalizace webu pro vyhledávače patří mezi základní SEO služby. Můžete si ji představit jako soubor různých, přesně cílených zásahů a úprav na webu, které vám mají pomoci získat lepší výsledky v bezplatném vyhledávání.

Zjednodušeně řečeno jde o to, dostat váš web na lepší pozice ve vyhledávači (Google, Seznam aj.), tím pádem zvýšit návštěvnosti stránek i navýšit případné konverze – cíle, které sledujete.

SEO optimalizace webových stránek se snaží připravit vaše stránky tak, aby odpovídaly tomu, co lidé vyhledávají. Jejím cílem je přispět k lepšímu pochopení obsahu stránek z pohledu vyhledávačů.

Pokud to se svými webovkami myslíte opravdu vážně, určitě optimalizaci webu neopomíjejte a nepodceňujte.

Jak postupuji?

Celý proces SEO optimalizace prakticky probíhá v těchto základních krocích:

Na začátku každé spolupráce je důležité si ujasnit, jaký cíl sledujete, čeho chcete dosáhnout a co vás třeba právě teď nejvíce pálí. Při konzultaci zjišťuji, v jakém stavu jsou stávající stránky, kdo je vaší cílovou skupinou, konkurencí a podrobnosti o nabízených službách či sortimentu.

Na základě získaných informací vám nabídnu vhodné řešení ​a stanovíme si průběh i podmínky spolupráce.

Prostřednictvím analýzy klíčových slov zjistím, jaké výrazy (klíčová slova) uživatelé při hledání na internetu zadávají do vyhledávačů, a s těmito výrazy pak budeme dále pracovat.

Při analýze vyhledávám všechny druhy vhodných výrazů (návrhy klíčových slov), které tematicky souvisí s obsahem a sortimentem vašich webových stránek. Při zpracování analýzy KW se může pracovat se stovkami až tisíci výrazů z mnoha různých zdrojů.

Hotová analýza obsahuje vybrané výrazy (jak produktové, tak obsahové), které rozdělím do přehledných kategorií pro konkrétní stránky vašeho webu. Uvádím v ní samozřejmě také informace o hledanosti výrazů, konkurenčnosti či zda už na ně máte nějakou pozici a cílovou stránku.

Teprve na základě výsledků z analýzy klíčových slov pak mohu udělat přesný návrh struktury webunavrhnout vhodnou informační architekturu stránek.

Podrobnosti k analýze klíčových slov se dozvíte na této stránce.

Součástí vypracované analýzy klíčových slov je také návrh vhodné struktury stránek/kategorií vašeho webu.

Při návrhu vycházím z již existující struktury, kterou rozšiřuji či upravuji dle výsledků z analýzy klíčových slov. Všechny zásahy samozřejmě konzultuji s vámi, aby výsledná informační struktura webu byla co nejpřesnější.

Podrobné informace k návrhu struktury zde.

SEO versus PPC

Možná vám vrtá hlavou, jaký je tedy rozdíl mezi placenými PPC kampaněmi a „běžnou“ SEO optimalizací? A která varianta bude vhodná právě pro váš web? Vždyť zlepšit viditelnost webových stránek ve vyhledávačích a zvýšit návštěvnost mají za cíl obě možnosti…

Nebudu se pouštět do podrobného srovnání obou forem, ale možná pomůže tento stručný výčet plusů a minusů obou variant. Dobrá zpráva je, že obě možnosti lze v případě potřeby účinně kombinovat.

seo optimalizace vs. ppc

Výhody a nevýhody PPC kampaní

Výhody a nevýhody SEO optimalizace

  • Chcete se pobavit o možnostech optimalizace vašeho webu?
  • Nevíte, zda cílit spíše na krátkodobý efekt a jít do PPC, či se raději zaměřit na dlouhodobé zvyšování organické návštěvnosti a udělat komplexní SEO optimalizaci webu?

Napište, zavolejte. První konzultaci máte zdarma a dozvíte se při ní vše potřebné.

Přesunout se na začátek